ویژگی های کارآفرینان

ویژگی کارآفرین

مسیر کارآفرینی

مردم همیشه از من سوال می کنند که چگونه می‌توانیم یک کارآفرین موفق شویم؟ کارهایی که من در طول این چند سال انجام داده ام و راه انجام دادن آن‌ها مرا یک کارآفرین کرده است. من با انجام این کارها که تاکنون کردم راضی و خوشنود هستم و هم از این کارها پول در می‌آورم. باید بگم که من انجام این کارها را دوست دارم  و عاشق کارم می‌باشم.

من زمانی‌که مدیر بازرگانی شرکت خدمات بازرگانی و صنعتی شمال ایران بودم با بسیاری از تجار و سرمایه‌داران بزرگ که دارای کسب و کار بودند، آشنا شدم و از طرز تفکر و عملکردشان، عشق به کار و اعتقاد به برنده شدن را  آموختم. تجربه به من نشان داده است که برای قرار گرفتن در جمع 10 درصدی برندگان بزرگ کسب و کار و کارآفرینان، تنها باهوش بودن و استعداد بالا یا سرمایه زیاد داشتن کافی نیست، بلکه فرمولی دارد که  انسان‌های معمولی هم می‌توانند آنرا بیاموزند.

یکی از مهمترین ویژگی‌ها برای کارآفرینی تمایز 90 درصدی شما از دیگران است. اول از همه اینکه با خودتان روراست باشید. یک کارآفرین موفق باید توان روبه‌روشدن با واقعیت را داشته باشد. این چیزهایی که در تلویزیون و مجلات و بعضی از کتابها در مورد کارآفرینان می‌گویند، تماماً درست نیست. این را بدانید که کارآفرین شدن نه تنها آسان نیست بلکه واقعا بسیار دشوار و حتی می‌توان گفت عذاب آور هم هست. شما باید این عذاب را به جان بخرید، و آماده مبارز و پشت سر گذاشتن تمام سختی‌ها و ناملایمات باشید.

بمشکلات کارآفرینییشتر افرادی که تصمیم به کارآفرینی می‌ گیرند، در مراحل اولیه کار آمادگی چنین فشارها و سختی‌هایی که  برایشان پیش می آید را ندارند و برایشان قابل تحمل نیست. شاید شما هم دیدید، که متاسفانه بعضی‌ها پس از مدتی، با برخورد به اولین مشکلات کار را ول کرده و دنبال کارهای دیگری مثل کارمندی می گردند.

کارآفرین شدن شرایط خاصی دارد، از جمله این که شما را در موقعیت‌ها و مکان‌هایی قرار می‌دهد که رفتار دیگران با شما تغییر می‌کند. خیلی از جاها که مراجعه می‌کنید بایستی آماده‌ی شنیدن جواب‌های منفی باشید، بعضی‌ها می‌خواهند شما را از ادامه مسیر باز دارند، و کار یا ایده شما را بدزدند یا کار را از چنگتان درآورند. در این میان بعضی نیز به شما حسادت می‌کنند و نمی‌خواهند که شما پیشرفت کنید، و کلا تلاش می‌کنند که شما را از صحنه کارآفرینی حذف کنند.

تا اینجا من یک قسمت کوچکی از نوع رفتار و برخورد جامعه را در اوایل دوران کارآفرینی بیان کردم. حال با خودتان فکر کنید که آیا توانایی آن را دارید که با این‌گونه مشکلات در جامعه بجنگید و آنان را به زانو درآورید؟ اگر اینطور است از ادامه مسیر خسته نشوید تا به اهداف و چشم اندازهای باارزش خودتان برسید. وارد این کارزار شوید و تبدیل به یک کارآفرین موفق و نترس شوید.

واقعیت این است همه کارآفرینانی که توانایی استقامت، پشتکار، سخت کوشی و ادامه مسیر را داشته‌اند، افرادی خود ساخته بودند که توانستند بزرگ فکر کنند، و قابلیت این را داشته اند که بهتر از دیگران باشند. اگر کسی جلو راهشان را می‌گرفته و مانع حرکتشان می‌شد، آنرا از سر راه بر می داشتند و به مسیرشان ادامه می‌دادند، خواه آن موانع مادی باشد یا اعتباری یا معنوی هر چه بود با استقامت و پشتکار زیاد آن‌ها را از مسیر خود خارج می کردند.

درباره نویسنده

من فرامرز بزرگی با بیش از ۳۵ سال تجربه موفق در حوزه کسب و کار در این وبسایت قصد دارم مطالبی بسیار آموزنده و کاربردی را با شما دوستانم به اشتراک بگذارم.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --