لیست شغل‌های کارآفرینی

کارآفرینی

کارآفرینان افرادی هستند که کسب و کار خود را خودشان راه‌اندازی کرده‌اند. آن‌ها به عنوان افرادی که هرگونه ریسکی را پذیرفته‌اند و با داشتن ایده‌های بزرگ و خلاقانه نوآوری ایجاد و کسب و کاری متفاوت را راه‌اندازی کرده‌اند، شناخته می‌شوند. در واقع هر شخصی که تجارت و کسب و کاری را شروع می‌کند به نوعی کارآفرینی کرده است اما در واقع داشتن ایده‌های جدید و چشم‌اندازی که سبب شود از دیگران متمایز شوند، در کارآفرینی بسیار مهم و پر اهمیت می‌باشد.

اگر برای شغلی که نیازمند روحیه‌ی کارآفرینی می‌باشد درخواست دهید یا اگر شما علاقه‌مند به ایجاد یک شرکت می‌باشید که دارای خصوصیات منحصر به فرد و متمایز باشد باید توانایی‌ها و مهارت‌هایی داشته باشید تا بتوانید به موفقیت دست یابید.

در واقع کارآفرینان موفق کسانی هستند که علاوه بر پشتکار و ذهن خلاق دارای مهارت‌های به خصوصی نیز می‌باشند که در فرآیند جستجوی شغلی خود بتوانند از آن‌ها بهره بگیرند. به عنوان مثال می‌توانند در رزومه‌ی شغلی خود مهارت‌ها و تخصص‌های خود را بیان کنند.

البته هر شغلی با توجه به شرایط خاص خود به مهارت و تجربه‌ی متفاوت نیاز دارد، بنابراین اطمینان حاصل کنید که شرح شغل را با دقت بخوانید و اطلاعات کافی نسبت به آن داشته باشید تا بتوانید با تمرکز بر مهارت‌های ذکر شده توسط کارفرمایان رزومه‌ی خود را تکمیل کنید.

 

چهار مهارت اصلی که یک فرد موفق برای کارآفرینی به آن‌ها نیاز دارد عبارتند از:

  • داشتن ذهن خلاق
  • توانایی رهبر بودن
  • ریسک پذیر بودن
  • داشتن اخلاق کاری قوی و مناسب

‌کارآفرینان به داشتن قدرت فکر کردن خارج از جعبه معروف هستند، به این معنی که نسبت به سایر افراد ذهن خلاق‌تری دارند و متفاوت فکر می‌کنند. این تفکر خلاق آن‌هاست که سبب می‌شود کسب و کار هوشمند و متمایزی داشته باشند و به نوعی کارآفرینی محسوب شود. اغلب کارآفرینان دارای قدرت کلامی بالایی هستند و از توانایی رهبری کردن و مدیریت خوبی برخوردار هستند و با ایده‌هایی که در ذهن خود می‌پرورانند می‌توانند به خوبی در جهت رشد و پیشرفت اقدام کنند.

کارآفرینان نسبت به سایر رهبران کسب و کار اغلب با ریسک کردن راحت‌تر هستند و جرأت انجام هرگونه ریسکی را دارند. این می‌تواند منجر به شکست‌های زیادی شود اما در مقابل باعث موفقیت‌های خیره‌کننده نیز می‌شود. آن‌ها تمایل دارند تا مدت زیادی بدون پرداخت حقوق ثابت زندگی کنند تا به سود بلند مدت و درآمد موفق و بالا برسند. در کارآفرینی اصولاً ریسک‌های موجود پیش‌بینی می‌شوند و صرفاً برای هیجان کاری انجام نمی‌دهند.

اگرچه ممکن است خیلی خوب باشد که این مطلب حقیقت داشته باشد که بسیاری از کارآفرینان موفق، کار خود را به عنوان کارآفرینان نوجوان شروع کرده‌اند و آن‌ها اجازه ندادند که سنشان آن‌ها را از انجام کاری منع کند. در سنین نوجوانی از هوش و استعداد خود بهره گرفته‌اند به ریسک‌های احتمالی را پذیرفته‌اند.

 

اگر شما دقیقاً نمی‌دانید چه چیزی را دوست دارید و چه هدفی را می‌خواهید دنبال کنید، می‌توانید در مورد هفت کسب و کار موفقیت‌آمیز که توسط کارآفرینان جوان آغاز شده است، در این مقاله اطلاعاتی کسب کنید تا شاید با توجه به آن‌ها ایده‌ای در ذهن خود پرورش دهید و جهت کارآفرینی خود از آن بهره بگیرید.

۱.بازاریابی آنلاین

اگر چه ممکن است بسیاری از نوجوانان فاقد رزومه‌ای قوی برای ارائه به کارفرمایان باشند، اما آن‌ها یک دارایی ارزشمند دارند که به آن‌ها کمک می‌کند تا درک درستی از جهان آنلاین داشته باشند. با رشد روز افزون دنیای اینترنت و رسانه‌های اجتماعی نوجوانان یاد گرفته‌اند که چگونه روند که می‌خواهند دنبال کنند را کشف کنند و چگونه بر دیگران تأثیر بگذارند.

نوجوانان که علاقه به رسانه‌های اجتماعی دارند، می‌توانند از دانش خود استفاده کنند، سنشان آن‌ها را قادر می سازد تا شرکت‌های بازاریابی آنلاین خود را شروع کنند. ممکن است تعجب کنید که بازاریابی آنلاین چگونه می‌تواند در زندگی واقعی تأثیر بگذارد و به عنوان یک کارآفرینی موفق به حساب بیاید، اما با بررسی شرکت‌های بازاریابی آنلاین می‌توانید به مواردی برسید که توسط یک کارآفرین نوجوان به موفقیت‌های بزرگ دست یافته‌اند.

از این طریق می‌توانید بدون داشتن سرمایه‌ی زیاد، کسب و کار خود را راه‌اندازی کنید و با توجه به چشم‌اندازها و ایده‌های خود آن را روز به روز قدرتمند‌تر نمایید.

 

۲.راه اندازی کسب و کار سیار

اگر انگیزه و اشتیاق شما برای اجرای یک کسب و کار وجود داشته باشد، یکی از سریع‌ترین مسیرهای کارآفرینی که ممکن است سرگرم‌کننده‌ترین و منعطف‌ترین هم باشد، راه‌اندازی یک Sno Shack (بستنی‌ فروشی و فروش آب میوه‌های یخی) می‌باشد. مزایای زیادی برای راه‌اندازی یک کسب و کار در این شکل وجود دارد و نوجوانان می‌توانند با استفاده از انعطاف‌پذیری و تنوع موجود در آن به کسب و کار موفقی دست یابند.

صاحبان این شغل می‌توانند با توجه به سلیقه‌ی شخصی و خلاقیت‌های خود به فروش محصول و انتخاب ظاهر آن بپردازند و دقیقاً همانطور که آن‌ها انتخاب می‌کنند، طراحی کنند تا بتوانند مشتریان را به خود جذب نمایند و در نتیجه به پیشرفت کار خود نیز کمک کنند.

 

۳.خلق صنایع دستی سفارشی

نوجوانان معمولاً به خرید و فروش محصولات کوچک در اینترنت علاقه نشان می‌دهند و از طریق سایت‌های موجود می‌توانند محصولاتی را ارئه کنند، اما آن‌ها مجبور نیستند که این خرید و فروش را به محصولات عمومی و یا سایت خاصی محدود کنند بلکه می‌توانند با خلق و درست کردن شیء خاص و فروش آن به دوستان و آشنایان خود به کسب درآمد بپردازند. به عنوان مثال دختر بچه‌ای 14 ساله به نام Bella با فروختن زیورآلات دست‌ساز  به نوعی برای خود کارآفرینی کرد و پس از مدتی که توانست کار خود را گسترش دهد و در آن موفق بود، صنعتی را برای خود راه‌اندازی کرد و امروز صاحب شرکتی به نام  Origami Owlمی‌باشد که جواهرات سفارشی را در سراسر ایالات متحده و کانادا به فروش می‌رساند.

 

۴.انجام کارهای مربوط به خودرو

این نوع از کسب و کارها به طور کلی سرگرم‌کننده هستند و می‌تواند در خارج از محیط کار به سادگی انجام شود، اما در این مورد نیز تنوع کاری و نحوه‌ی کار کردن بسیار زیاد است و جوانان می‌توانند با داشتن برنامه‌ریزی و هدف در زمینه‌های مختلفی از این نظیر برای خود کارآفرینی کنند.

 

۵.تولید کننده محصولات زیبایی

محصولات آرایش و بهداشتی نظیر کرم‌های ضد آفتاب و ضد پیری از جمله محصولاتی هستند که امروزه استفاده از آن‌ها شدت گرفته است. با داشتن ایده‌های جدید جوانان می‌توانند با روی آوردن به تولید این گونه محصولات به نوعی برای خود کارآفرینی کنند.

 

۶.تکنولوژی Wiz

شما می‌توانید از مهارت‌های خود برای راه‌اندازی و پرورش شغلی که دوست دارید، استفاده کنید. شروع یک شرکت در زمینه‌ی فناوری و تکنولوژی یک ایده‌ی عالی است که می‌تواند منجر به درآمدزایی زیادی شود، اما این نوع فعالیت‌ها برای رسیدن به جایگاهی موفق نیاز به تلاش و پشتکار زیادی دارد. به همین دلیل تعدادی از کارشناسان معتقد هستند که نوجوانان باید سعی کنند که قبل از شروع به کار و راه‌اندازی شرکت در حجم وسیع، در ابتدا شرکت خود را در سطح پایین راه‌اندازی کنند اما پایه و اساس شرکت را طوری برنامه‌ریزی کنند که برای پیشرفت و بزرگ شدن آن از همان ابتدا برنامه‌ریزی شده باشد. این روش از تکنیک‌هایی است که کارآفرینان موفق از آن استفاده کرده‌اند و به صورت حساب شده و قدم به قدم به پیشرفت‌های بزرگی دست یافته‌اند.

 

۷.تولید محتوا برای دیگران

ما در میان عصر طلایی بازاریابی محتوا هستیم و به این معنی است که جهان برای تولید محتوای بیشتر گرسنه است. اگر شما در نوشتن و نگارش کلمات خوب هستید و فکر می‌کنید که توانایی نویسندگی دارید، می‌توانید در این شغل سرمایه‌گذاری کنید. بازاریابی محتوا تقاضای زیادی برای تولید محتوای جدید و دست اول ایجاد کرده است، بنابراین پیدا کردن شرکت‌هایی که نیازمند نوشتن مقالات به طور مرتب هستند، سخت نیست. با تولید محتوا به صورت روزانه می‌توانید به درآمدزایی بپردازید. به دنبال شرکت‌های تولید محتوایی بگردید که نویسندگان زیادی دارند و در این زمینه قوی هستند زیرا این شرکت‌ها همیشه به دنبال استعداد‌های جدید هستند.

 

۸.ویرایش، حسابرسی یا بررسی کنید

با توجه به مهارت و تجربه‌، شما می‌‌توانید با بررسی کردن کار دیگران، درآمدزایی و کارآفرینی کنید. به عنوان مثال، شما می‌توانید با تبدیل شدن به یک ویرایشگر که مقاله‌ها را می‌خواند و بهبود می‌بخشد (به جای اینکه آن‌ها را خودتان بنویسید) و یا از طریق بررسی عکس‌ها یا مطالب ارسالی، کار جدیدی را برای خود شروع کنید. این نوع از فعالیت‌ها به عنوان کار در منزل می‌تواند کمک بزرگی به پیشرفت شما کند.

 

۹.یک وبلاگ ایجاد کنید

یکی از بهترین راه‌های ایجاد و حفظ جریان درآمد، ایجاد و مدیریت یک وبلاگ است. ساختن وبلاگ تقریباً می‌تواند در هر زمینه‌ای باشد. شاید می‌خواهید موسیقی جدیدی را معرفی کنید و یا عکس‌ها و مطالب جالب و جذاب را در وبلاگ خود قرار دهید. تنها نکته‌ی مهم در اینجا این است که وبلاگ شما به گونه‌ای باشد که مخاطبان را جذب کند. اگر شما بتوانید چندین هزار بازدید کننده‌ی ماهانه را به خود جذب کنید، از روش‌های مختلف می‌توانید این مخاطبان را به یک ماشین پول نقد تبدیل کنید. به عنوان مثال پرداخت هزینه برای تبلیغات در وبلاگ، استفاده از لینک‌های وابسته یا ایجاد حساب کاربری از جمله مواردی هستند که براحتی می‌تواند برای شما درآمدزایی کنند.

 

۱۰.یک طراح گرافیک باشید

اگر مهارت‌های طراحی دارید، می‌توانید به راحتی به طراحی گرافیکی برای وب سایت‌های مختلف و یا طراحی‌های تبلیغاتی بپردازید. شما می‌توانید به یک طراح گرافیک تمام وقت و یا یک پیمانکار مستقل با چندین مشتری مختلف تبدیل شوید. البته شاخه طراحی زمینه‌های زیادی دارد و باید با توجه به علاقه و استعداد خود وارد آن شوید. اما اگر فکر می‌کنید که علاقه دارید اما تجربه یا مهارت کافی در زمینه طراحی را ندارید، به شما پیشنهاد می‌شود ابتدا در این زمینه سرمایه‌گذاری کنید و به کلاس‌های آموزشی بروید و مهارت‌های خود را تقویت کنید تا بتوانید با قدرت کافی شروع به کارآفرینی کنید.

چند مورد از شغل‌های کارآفرینی

·       بازاریابی آنلاین

·       راه اندازی کسب و کار سیار

·       خلق صنایع دستی سفارشی

·       انجام کارهای مربوط به خودرو

·       تولید کننده محصولات زیبایی

·       تکنولوژی Wiz

·       تولید محتوا برای دیگران

·       ویرایش، حسابرسی یا بررسی کنید

·       یک وبلاگ ایجاد کنید

·       یک طراح گرافیک باشید

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

راه‌اندازی و توسعه‌ی شغل پایدار و درآمدزا نیاز به استفاده از هوش و خلاقیت دارد. در صورت داشتن ذهن پویا و متفاوت می‌توان با توجه به مهارت خود به کارآفرینی پرداخت. ترجمه، تحقیق، مدیریت پروژه، تدریس، ورود داده، مشاوره و صدها عنوان دیگر در زمینه‌ی شغل‌های کارآفرینی وجود دارد که همگی آن‌ها با توجه به علاقه و استعداد فرد و وجه تمایزش باید انتخاب شود.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --