اصول کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی

 

یکی از موضوعات بسیار مهمی که همه‌ی کارآفرینان باید به آن توجه داشته باشند، بحث اصول کارآفرینی است. بنابراین، اگر می‌خواهید کارآفرینی موفق شوید قبل از اینکه بخواهید کاری را شروع کنید باید اصولی که شما را در مسیر کسب‌وکار هدایت می‌کند شناخته و درک کنید. در این مقاله، به چند اصل کارآفرینی که برای موفقیت هر کارآفرین لازم است اشاره می‌کنیم:

 

اصول کارآفرینی موفق عبارتند از:

۱.کسب دانش لازم

۲.داشتن چشم‌اندازی منحصربه‌فرد

۳.نتخاب تیم مناسب

۴.احترام به کارکنان خود

۵.ارائه محصولات و خدمات موفق

۶.سرمایه

۷.پاسخگویی

۸.رشد و بازاریابی

۹.شناخت مشتری

۱۰.تعیین اولویت‌ها

 

 

  • کسب دانش لازم

دانش اساس عمل است. از آنجا که شما بر اساس دانشی که درباره‌ی موضوعی دارید تصمیمات خود را می‌گیرید، در نتیجه لازم است که یک کارآفرین به اطلاعات روز درباره‌ی هر چیزی که به سرمایه‌گذاری او مربوط است، آگاه باشد. این امر نه ‌تنها شامل دانش و اطلاعات درباره‌ی محصول بلکه از آن مهم‌تر آگاهی و دانش درباره‌ی مردم و نیازهای آن‌ها است.

 

  • داشتن چشم‌اندازی منحصر به ‌فرد

تلاش یک کارآفرین صرفاً برای ساخت یک زندگی نیست. شما یک کارآفرین هستید چرا که می‌خواهید به جهان کمک کنید با امکانات بیشتر، چشم‌انداز بهتر، با روحیه، امید و موفقیت بیشتر زندگی کنند. شما کارآفرینی هستید که به ثروتمند شدن جهان کمک می‌کند. جاناتان سویفت می‌گوید: «چشم‌انداز؛ هنر دیدن چیزی است که دیگران نمی‌بینند. کارآفرینان موفق کسانی هستند که می‌توانند چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کنند».

 

  • انتخاب تیم مناسب

هنگامی که در جهت کارآفرینی تیم خود را می‌سازید، لازم است تیمی با طرز فکر و نگرش مشابه در جهت دستیابی به یک هدف مشترک را گرد هم آورید. شما نباید خانواده یا دوستان نزدیک خود را وارد کار کنید. به ‌ویژه وقتی که این افراد هیچ دانش یا تخصصی را به تیم استارت آپ شما اضافه نمی‌کنند. تیمتان باید اشتیاق، سرسختی، پشتکار، ارزش و باور یکسانی داشته باشند و تا بتوانند در کسب‌وکار موفق شوند. تیمتان باید با انگیزه و فداکار باشد. کار گروهی خوب باعث افزایش سرعت کار و عملکرد اعضا می‌شود.

 

 

  • احترام به کارکنان خود

در محیطی که کارکنان احساس کنند سازمان و رهبر آن‌ها، کرامتشان را حفظ می‌کند و به کمک‌های آن‌ها به کسب‌وکار بها و ارزش می‌دهد، کارآفرین موفق خواهد بود. احترام به کارکنانتان هرگز نباید یک چاره‌اندیشی موقت باشد بلکه آن را باید یک اصل قرار داد. کارآفرینی که به کارکنان خود احترام نمی‌گذارد و یا در تبعیض و دیگر رفتارهای ناپسند زیاده‌روی می‌کند، احترام به دست نمی‌آورد و فردی موفق نخواهد شد.

 

کارآفرینان موفق کسانی هستند که می‌توانند چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کنند

 

 

  • ارائه‌ی محصولات و خدمات موفق

محصولات و خدمات شما بهتر است یک نیاز را برطرف کنند، نوآورانه بوده و رویکردی کمی متفاوت از دیگر کسب‌وکارها داشته باشند. فناوری یک ابزار مهم در دسترس کارآفرینان مدرن است. کسب‌وکار شما باید در دسترس مشتریان هدفتان باشد. همیشه فضایی را به مشتریان خود اختصاص دهید تا نظرات و یا پیشنهاد‌های خود را در مورد نحوه‌ی بهبود محصول و خدمات بیان کنند.

 

  • سرمایه

در کارآفرینی، داشتن یک طرح کسب‌وکار خوب همیشه سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند. هنگامی که یک راه‌حل خوب دارید سرمایه باید آخرین دغدغه‌ی شما باشد. کارآفرینی در مورد راه‌حل است. هنگامی که ایده عالی داشته باشید، به ‌راحتی می‌توانید سرمایه‌گذاران را جذب کنید.

 

  • پاسخگویی

به عنوان یک کارآفرین، کارکنان، سرمایه‌گذاران و یا مشاوران مسئول موفقیت یا شکست کسب‌وکار شما نیستند بلکه شما خود باید پاسخگوی موفقیت یا شکست کسب‌و‌کار خود باشید. شما باید شرح و حساب دقیق هر معامله‌ی انجام شده از سوی شرکت و صورت‌حساب همه‌ی موجودی‌ها را داشته باشید. از بسیاری جهات، کارآفرینی موفق در کسب‌وکار با مدیریت منابع آن سنجیده می‌شود. حتی اگر یک حسابدار تمام وقت استخدام کنید، به عنوان یک کارآفرین انتظار می‌رود که دانش پایه‌ای درباره‌ی حسابداری، نحوه‌ی کار آن و نحوه‌ی استفاده از اصول اساسی آن در راه‌اندازی یک کسب و کار شکوفا را داشته باشید.

 

  • رشد و بازاریابی

هر کسب‌وکار موفق با گذشت سال‌ها رشد کرده است. موفقیت در کسب‌وکار یک رویداد یک‌ شبه نیست بلکه حاصل تلاش و یک فرآیند مداوم است. شما باید فضایی برای رشد داشته باشید. به موفقیت دیروز قانع نشوید، همیشه تلاش کنید رکورد خود را بشکنید. به این ترتیب، کسب‌وکار شما رشد خود را حفظ خواهد کرد، سرمایه‌گذاران خوشحال خواهند شد و منابع مالی بیشتر تزریق می‌شود. همیشه بر یک هدف روشن تمرکز کرده و آن را دنبال کنید. رشد کسب‌وکارتان نیز به استراتژی بازاریابی شما بستگی دارد. بازاریابی به شناخته شدن و فروش محصول کمک می‌کند. بدون رشد و پیشرفت مداوم، کلماتی مانند بهبود، پیشرفت و موفقیت معنا ندارد.

 

  • شناخت مشتری

مشتری عمر کسب‌وکار شما را تعیین می‌کند. اگر راه‌حلی برای بهبود جهان و زندگی مردم ارائه دهید، مشتریان شما افزایش یافته و در نتیجه سود بیشتر کسب می‌کنید. کسب‌وکار شما باید در یک حوزه‌ی خاص مؤثر باشد. چون به شما کمک خواهد کرد بدانید مشتریان احتمالی شما چه کسانی هستند و چگونه باید آن‌ها را جذب و حفظ کرد. هنگامی که شما بر یک بازار خوب تمرکز کنید کارآمدتر، سازنده‌تر و رقابت کمتر خواهد بود. همیشه استراتژی‌هایی طراحی کنید که به مشتریان فرصت ارائه‌ی بازخورد را بدهد.

 

  • تعیین اولویت‌ها

برای کارآفرینی موفق در کسب‌وکار، شما باید همه‌ چیز را به ترتیب اهمیت دسته‌بندی کنید. اولویت‌ها را بر اساس اهداف خود مشخص کنید و منحرف نشوید. سرمایه‌گذاران شما نباید کاری کنند که تمرکزتان روی اهداف و رؤیاهایتان را از دست دهید. کارهایی که باید انجام دهید را مشخص کنید و سپس آن‌ها را یک‌ به ‌یک به ترتیب اولویت انجام دهید تا کارآفرینی موفق شوید.

در فرایند کارآفرینی رعایت این اصول برای موفقیت در کسب‌وکار لازم است. اگر قصد کارآفرینی دارید باید به خاطر داشته باشید که هرگز نباید تسلیم نشوید. تسلیم نشدن یکی از ویژگی‌های بارز افراد کارآفرین موفق است.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --