هماهنگ سازی به دست کارآفرین

کارآفرین و هماهنگ سازی در سازمان

هماهنگی و کارآفرینی

کارآفرین هنگامی که فرایندی را ابداع می کند و تاثیر آن بر روی کسب و کار خودش به صورت کمی می بیند ، وقتی مدلی را کشف می کند که از مدل قبلی بهتر کار میکند ، کارآفرین وقتی پی می برد که چگونه رضایت مشتریان ، مدیران ، کارمندان ، کارگران ، تامین کنندگان و وام دهندگان را کسب کند ، و وقتی از مهمتر میداند که چطور افراد مناسب را در کنار هم قرار دهد، آنوقت است که باید تمام این افراد سازمان را با هم هماهنگ کند .

هماهنگی در سازمان چیست؟

هناهنگی ، کارآفرینهماهنگ سازی ، حذف آزادی عمل یا انتخاب در مرحله اجرای کسب و کار است . بدون هماهنگی هیچ چیزی نه برای شما و نه برای مشتریانتان قابل برنامه ریزی و پیش بینی نیست . اگر هر بار کاری را به طور متفاوت نسبت به دفعات قبلی انجام دهید و اگر هر کارمندی قرار باشد هر کاری را با اختیار یا انتخاب خود انجام دهد ،به جای نظم ، هرج و مرج و نابسامانی بر کارتان سایه میافکند .به قول یکی از بزرگان ، آزادی عمل ، دشمن نظم ، یکپارچگی و کیفیت است .

قوانین طرفداران هماهنگ سازی و سازماندهی ، در تمام کسب و کارهایی هست که صاحبانشان به طور جدی تصمیم گرفته اند نتایج ثابت و قابل پیش بینی از کسب و کارشان را حاصل نمایند .

کارآفرینانی که حق امتیاز اعطا می‌کنند و پس از مدتی تبدیل به کسب و کارهای بزرگ شده اند یک چیز را به خوبی می دانند و آن این است که اگر شما نتوانید کسب و کارتان را سازماندهی کنید شما دیگر صاحب آن کسب و کار نیستید .

وقتی که صاحب آن نباشید نمی توانید روی آن حساب باز کنید . و وقتی نتوانید روی آن حساب باز کنید ، شما دیگر امتیازی نسبت به دیگران ندارید تا آن را اعطا کنید. و بدون داشتن امتیاز ، نمی توانید امیدوار باشید که موفق می شوید . زیرا اگر صاحب امتیازی باشید ، می توانید کسب و کارتان را به طور متفاوتی نسبت به دیگر کسب و کارها ( رقبا) بچرخانید و یا از به کار بردن روش های منحصر به فرد خود ، آن را از سایر کسب و کارها مجزا سازید. و آن امتیاز بنظر من دو چیز ، یکی ایده و دومی منابع قابل توجه است .

اگر این روش های منحصر به فرد شما همیشه قابل تکثیر باشد می توانید به توسعه کسب و کارتان امیدوار باشید . در غیر این صورت شما دیگر صاحب کسب و کارتان نیستید و آنرا از دست داده اید و زمانی که آنرا از دست بدهید از صحنه رقابت حذف می شوید . هنگامی که مشاهده می کنید کارمندان شما کاری که به راحتی قابل پیش بینی است را به صورت غیر قابل پیش بینی در حال انجام دادنش هستند در اینجا لازم است تا مسئله را هماهنگ سازی کنید. اگر بخواهید کارتان قابل پیش بینی باشد بایستی کارمندانتان اینگونه باشند و به این صورت عمل کنند.

کارآفرین در چنین مواقعی چه کاری انجام دهد ؟

کارآفرین باید مسئله پیش بینی پذیری را با روش های متفاوت آسان سازد . برای چه ؟ برای اینکه تا هر زمان ، هر آنچه مشتری طلب می کند  ، به شکلی یکسان در اختیارش قرار دهد. چرا؟ برای اینکه اگر غیر از این عمل کنیم باعث می شود مشتری دیگر از ما خرید نکند. لذا سازماندهی و هماهنگ سازی همانند چسبی می باشد که کارآفرین و انتظارات مشتریان را محکم به همدیگر متصل می کند .

در تجربه بشری ، هماهنگ سازی کلافی سر در گم است . حال آنکه کارآفرین برای استناد به نظم  ،مقرات و منطق به آن نیاز دارد. هماهنگ سازی همان چیزی است که کارآفرین باید در اعمال ، رفتار ، گفتار ، نگاه ، و پندارتان آنرا مورد توجه قرار دهید تا به نتایج دلخواه دست یابید . زمانی که دیدید دیگر این روش کارایی ندارد ، نحوه هماهنگ سازی را تغییر دهید .

لازمه پویایی یک کسب و کار توسط کارآفرین چیست ؟

پویایی کارآفرینتوسعه فراینده یک کسب و کار چیزی نیست که شما یک بار انجامش دهید و تا آخر به همان روش عمل کنید بلکه بایستی مدام روی آن کار تمرکز داشته باشید . به عبارتی دیگر ، زمانی که در کسب و کارتان نوآوری می کنید ، می بایست از لحاظ کمی هم آن را مورد ارزیابی قرار دهید ، و سپس هماهنگ سازی را انچام دهید . مهم است که این نوآوری و کمی سازی و هماهنگ سازی به طور پیوسته انجام پذیرد. کارآفرین نمی تواند در فرآینده توسعه کسب و کارش ایستا باشد ، زیرا جهان دائم در حال توسعه است و تحمل کالای ساکن و عدم پویا برایش قابل قبول نمی باشد . چون امروز در دنیا کارآفرین هر چیزی را که خلق میکند ، دیر یا زود توسط دیگران تولید و باعث نابودی شما می گردد. برای همین فرایند توسعه کسب و کار آن چیزی است که شما را قادر می سازد تا قبل از آنکه جهان تغییر کند ، ایده کارآفرین هم تغییر کند همچنین باعث می شود تا از تغییرات دیگران پیشی بگیرد و بتواند آنها را پیش بینی کند یا حداقل در برخورد با آنها قادر باشد بسیار انعطاف پذیر عمل کند .

به طور خلاصه خدمت شما عرض کنم که نوآوری ، کمی سازی و هماهنگ سازی ستون هر کسب و کار موفق و جوهر فرآیند توسعه آن است .

هدف کارآفرین از فرایند توسعه در کسب و کار چیست ؟

باید توجه داشته باشیم که هدف اصلی فرایند توسعه در کسب و کار داشتن زندگی بهتر می باشد . لذا فراینده توسعه معادل با تحول فردی انجام می پذیرد، زیرا شما را قادر می سازد تا بر مشکلات زندگی فائق آیید و مهارت های واقعی خود را در میان ساختاری که خود طراحی و راه اندازی کرده اید پرورش دهید و به دنبال آن تغییر ، ارزش ، ارتباطات و افکار را درک کنید . این یک عقیده است ، که ما در شرکت پشم شیشه مازند پارس آموختیم و می توانیم از آن به عنوان سر مشق زندگی روزمره مان نیز استفاده کنیم .

درباره نویسنده

من فرامرز بزرگی با بیش از ۳۵ سال تجربه موفق در حوزه کسب و کار در این وبسایت قصد دارم مطالبی بسیار آموزنده و کاربردی را با شما دوستانم به اشتراک بگذارم.

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --