شغل یک کارآفرین

کارآفرینی

کارآفرینی در سراسر جهان علاقه‌مندان زیادی دارد و کارآفرینان همیشه مورد توجه بقیه‌ی افراد بوده‌اند. در یک نظرسنجی از 500 نفر از کارآفرینان با متوسط سن40 سال مشخص شد که اکثر آن­ها تمایل به ثروت را انگیزه‌ی اصلی برای ایجاد کسب و کار خود می­دانستند و بیش از 5 سال قبل از ایجاد کسب و کار خود در دیگر شرکت­ها به عنوان کارمند مشغول به کار بوده­اند. درصد کمی از آن­ها ناتوانی در پیدا کردن یک شغل سنتی را عامل کارآفرینی می­دانند.

یک کارآفرین، فردی است که یک کسب و کار را سازماندهی و اجرا می‌کند این در حالی­ است که برای انجام این کار از خطرات مالی زیادی رنج می­برده است. تعریف کارآفرینی در طول سال­ها تکامل یافته است و شاید یکی از دلایل آن تکنولوژی­های جدید باشد. تکنولوژی در کاهش موانع  ورود به این مسیر نقش بسزایی داشته و اکنون راه­های بیشتری برای شروع یک کسب و کار وجود دارد.

چطور کارآفرینان از تکنولوژی در کارشان استفاده می­کنند: از نرم‌افزارهای ساده‌ی حسابداری در دسترس، برای کسب و کارهای کوچک بهره می­برند و از سایت‌های خرید و فروش برای فروش محصولاتشان استفاده می­کنند. و خیلی از امکانات دیگر مانند MailChimp, Alibaba, Shopfy  و Kichstarter که در سراسر دنیا برای آسان­تر شدن و ایجاد فرصت در کارآفرینی مؤثر بوده­اند.

شغل یک کارآفرین ارائه‌ی ایده و کسب و کارهای نوآورانه است، شغل یک کارآفرین ریسک کردن است، یک کارآفرین مدیر شرکت و سازمان خودش است و مسئولیت کامل اجرا، موفقیت و شکست کار خود را می­پذیرد. در تفسیر شغل یک کارآفرین نوین می­توان کارآفرین را فردی دانست که با استفاده از قدرت اینترنت یک خلاء را شناسایی و اقدام به تکامل این خلاء می­کند و با ایده­ها و راه­حل­های اینترنتی مشکلات و خدمات مورد نیاز شرکت­ها و مؤسسات دیگر را مرتفع می­کند.

 

شغل یک کارآفرین چیست؟

در دنیای امروز انواع و اقسام کارآفرینی را شاهد هستیم. کارآفرین اجتماعی، کارآفرین سریالی، کارآفرین شیوه‌ی زندگی و…

شغل یک کارآفرین ارائه‌ی یک ایده و محصول برای دنیای کسب و کار است. معمولاً ایده­های یک کارآفرین بدیع و جدید است، قبلاً نمونه‌ی آن دیده نشده است و معمولاً به بهتر شدن یک فعالیت کمک می­کند. شغل یک کارآفرین ارائه‌ی یک پیچیدگی و پیشرفت جدید در بخش و یا قسمتی از یک کار است؛ به شکلی که بتواند آن نیاز را مرتفع و یا یک مشکل را حل کند.

یک کارآفرینی اجتماعی به فعالیتی اطلاق می­شود که ایده­های نوآورانه برای تغییر شرایطی در اجتماع و یا راه­حل­های جدیدی برای برخی از مشکلات اجتماعی ارائه نماید. در واقع کارآفرینی اجتماعی به مشکلات جامعه می­پردازد و دیدگاهی اجتماعی دارد و می­خواهد مسائل اجتماع را حل و فصل کند.

شغل یک کارآفرین سریالی ایده‌پردازی است. در واقع این شخص کسی است که دائما در حال کارآفرینی است و به طور مداوم با تأسیس شرکت­ها و مؤسسات جدید در حوزه­های مختلف ایده­های خود را می­پروراند. به طور کلی می­توان اینگونه گفت که یک کارآفرین سریالی از موفقیت قبلی خود برای موفقیت جدید ایده می­گیرد و از این موفقیت پلی برای موفقیت‌های بعدی خود می­سازد. در واقع موفقیت در شرایط ریسک به این کارآفرین جرأت ورود به کار بعدی را داده و ریسک‌پذیری را در او تقویت کرده است.

اما نوع سوم و دیگری از کارآفرینی، کارآفرینی شیوه‌ی زندگی است. شغل یک کارآفرین شیوه‌ی زندگی ایجاد اساس یک ورزش و فعالیت مورد نیاز برای داشتن یک زندگی بهتر است. سرگرمی، فراغت و ایجاد شور و نشاط از دیدگاه یک کارآفرین شیوه‌ی زندگی است. معمولاً کارآفرینی در شیوه‌ی زندگی هزینه­های زیادی به دنبال دارد. اغلب افراد موفق در این نوع کارآفرینی سرمایه‌گذاری زیادی در ایده و کار خود کرده­اند.

 

بزرگترین موانع در کارآفرینی چیست؟

در سال 2015 خوانندگان Inc.com در یک نظرسنجی بزرگ‌ترین موانع کارآفرینی را به ترتیب تفکرات زیر دانستند:

  • فکر نکنم بتواند پول کافی برای من به همراه داشته باشد(48 درصد)
  • ایده‌ای ندارم (40 درصد)
  • من از نرخ بازده بالای کسب و کار نا امیدم(22 درصد)
  • مهارت لازم را ندارم (21 درصد)
  • نگران شرایط کار و تداخل آن با زندگی شخصیم هستم (18 درصد)
  • در خصوص مالیات و مقررات حقوقی نگرانم (17 درصد)
  • موانع رقابتی بسیار زیاد است(13 درصد)
  • فکر نکنم بتوانم افرادی را که مهارت­های لازم را دارند، استخدام کنم.(7 درصد)

اما جالب است بدانید کارآفرینی چیزی فرای این موضوعات است. تمامی این صحبت­ها و نگرانی­ها برای یک کارآفرین خنده­دار و بی‌مفهوم است. شغل یک کارآفرین در واقع عبور از این موانع است. آن‌ها ترس­های میراثی را کنار می­گذارند و شروع می­کنند. همه برنامه­ها را مجبور می­کنند با مسیر او همراه شوند. از سیستم­های مختلف استفاده می­کند تا به خواسته‌ی خود برسد. در واقع همه‌ی این مشکلات برای او راهنماهایی هستند تا او به هدفش برسد.

شغل یک کارآفرین عبور از این موانع با استفاده از تکنولوژی­های جدید است. در واقع تکنولوژی با راه‌حل­های زیر به کمک کارآفرینی می­آید:

  • Quickbooks حسابداری کسب و کارهای کوچک را ساده می­کند.
  • Alibaba فرآیند فروش را ساده­تر می­کند.
  • MailChimp بازاریابی محصولات را با ایمیل ساده­تر می­کند
  • Shopify آسان­تر شدن فروش محصولات بدون نیاز به داشتن دانش زیاد در خصوص اینترنت.
  • Dropbox به اشتراک‌گذاری فایل را در بین همکاران راحت­تر می­کند.
  • Kickstarter باعث پخته­تر شدن ایده­ها و بهتر شدن مفهوم کسب و کار می­شود و موانع مالی را کاهش می­دهد.
  • Fiverr بازاری را برای یافتن استعداد­های نیروی انسانی مورد نیاز برای شما فراهم می­کند.
  • Zapier بدون نیاز به توسعه دهنده­ای خاص گردش کار­ها را ساده­تر می­کند.

و البته هزاران برنامه و سایت کاربردی دیگر که به شما به عنوان یک کارآفرین خدمات زیادی خواهد کرد.

برای کارآفرینی باید ایده داشت، جرأت داشت و بتوان از موانع ذهنی عبور کرد. برنامه ­ها و خدمات اینترنتی زیادی هستند که به کارآفرینان خدمات‌رسانی می کنند.

درباره نویسنده

مطالب مرتبط

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --