کارآفرینان بایستی برای خودشان مشاوران خوبی داشته باشند

مشاوره برای یک کارفرین

هرکس می تواند به شما بگوید چطور عمل کنید ، اما خود آنها هرگز ان را انجام ندادند. ( جی زی)

از وقتی که کسب و کارم خودم را در سی سال پیش شروع می کردم ، این شانس را داشتم که بهترین مشاوران با تجربه و کار بلد در رشته‌های مختلف را داشته باشم . آنها همان افرادی بودند که به من در اوایل کار کمک های زیادی کردند ، تا بتوانم مثل یک کارآفرین پرورش یابم .

در حقیقت نه تنها آنها مشاوران بسیار خوبی برایم بودند بلکه ، مشتریان بسیار خوبی هم برایم آوردند. واقعا در آن روزگاران بدون تجربه و بدون حمایت و مشورت آنها به طور حتم من با مشکلات بسیاری روبرو می شدم و به طبح مشتریان کمتری پیدا می کرد

لذا توصیه من به همه کارآفرینان بخصوص در اوایل و ادامه کار این است ، که نیاز به مشاوران خوب ومنفعت بردن در کنار آنها بخوبی شناخت شده است .پس نیازی به توضیح زیاد من ندارد ، اما آنچه که هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و قابل مشاهده نیست ، نوع مشاوره آنست . که شما باید داشته باشید و اینکه چطور باید از آنها استفاده کنید . وقتی یک مشاوره انتخاب می کنید ، باید دارای چه مشخصاتی باشند ؟

یک مشاور باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

اول اطمینان داشته باشید که مشاوره شما به آن درجه از موفقیت که شما آرزویش را دارید ، خودش قبلا به آن رسیده باشد ، و خودش تجربیات انجام آن کار داشته باشد ، نه صرف داشتن تحصیلات و دانش بلکه از کسانی مشورت بگیرید که خودشان در طول سالیان زیادی آن نوع کارها را انجام داده باشند.

دوم،با آن مشاورانی همراه شوید که نه تنها درک می کنند که شما چه می خواهید و به کجا بروید بلکه ، حتی خودش هم به آن نقطه رسیده باشد ، اگر شما حداقل یک چنین مشاوره خوبی در کنار خود نداشته باشید . احتمال این خطر وجود دارد ، که مشاورانی را انتخاب کنید که باعث عدم موفقیت شما شود، دریافت کنید .

در انتخاب مشاور دقت کنید

چون اکثر مشاوران یک اطلاعات محدود به تجربیات شخصی خود او می باشد ، لذا در انتخاب مشاوران دقت زیادی مورد نظر می‌باشد .به عنوان مثال ، اگر نیاز است وارد بازار جدیدی شوید بایستی مشاوره شما حتما در آن بازار تجربه کرده باشد یا خودش در آن بازار بوده باشد. تا بتواند شما را به درستی هدایت کند و به درستی آنرا درک کند ، یک مشاوره بی تجربه در این بازارهایی که شما مد نظر دارید ، حتی با بهترین اهداف ، ممکن است شما را به مقصد نرساند و توصیه های ایشان باعث شود که شرکت شما دچار ضرر و زیان جبران ناپذیری شود.

لذا خیلی از کارآفرینان به اندازه کافی از مشاوران خوبی بهره نمی برند و همین امر باعث  می شود که شاید آنها ارزش گرفتن مشاوره را نمی دانند که چه مزیت های فراوانی برای آنها دارد که اکثر کارآفرینان کمتر به سراغ مشاوران می روند.

مشاور و کارآفرین

زودتر به دنبال مشاور بروید

اکثر کارآفرینان زمانی به دنبال مشاوران می روند که دیگر کار از کار گذشته و مشکلات کل سازمان را فرا گرفته است . لذا بایستی وقوع هر اتفاق ناگواری را قبل از آن پیشگیری کرد ، و ان این است که رابطه مداومی با مشاوره داشته باشید .

۱- شما بایستی حداقل ماهی یکبار با مشاورتان ارتباط داشته باشید ، بعضی از افراد فکر می کنند که گرفتن مشاوره برای سازمان هزینه است بلکه هزینه نیست که سرمایه است .

۲- هیچ کارآفرین بدون داشتن یک مشاوره خوب نمی تواند به موفقیت برسد ، لذا مشاوران کار بلد و با تجربه بسیار برای شما ارزشمند هستند. و همچنین اطمینان حاصل کنید کسی را که شما به عنوان یک مشاوره برای شرکت خود انتخاب می کنید بایستی آنچه را که شما به دنبال آن هستید ایشان قبلا آنرا بدست آورده باشد .

۳- مشاوره ای را انتخاب کنید که هر زمان و مکان به او نیاز پیدا کردید به سهولت قابل دسترسی باشد ، اگر شخصی که به عنوان مشاوره مورد نظرتان است خودش هنوز به اهداف و چشم اندازش نرسیده است یا دسترسی به او راحت نیست فرد دیگری را پیدا کنید که بتواند واقعا شما را در نزدیکترین زمان در رسیدن به اهدافتان کمک کند ، و همیشه در دسترس باشد و بتواند به سئوالات شما هم در سریعترین وقت پاسخ دهد .

فرامرز بزرگی

درباره نویسنده

من فرامرز بزرگی با بیش از ۳۵ سال تجربه موفق در حوزه کسب و کار در این وبسایت قصد دارم مطالبی بسیار آموزنده و کاربردی را با شما دوستانم به اشتراک بگذارم.

مطالب مرتبط

6 نظر

  1. محمدقاسمی

    سلام جناب بزرگی دوست عزیزم
    ضمن ارزوی سلامتی ونشاط برای شماوخانواده محترم. اقدام شما دراین خصوص و قراردادن این تجربیات ودانش دردسترس دوستان کاری ارزشمندوقابل تقدیره وقطعامن و همه دوستان ازتجربه ودانش شما بهره میبریم. بسیار خوشحال شدم از پیام ویادشما.

    پاسخ
  2. غلامعلي چیت ساز

    سلام آقای بزرگی عزیز عالی بود در حال حاضر نظر خاصی ندارم باید فکر کنم و بعد نظر بدهم ولی این می توانم بگویم که ابتکار عمل خیلی خوبی کردید جالب است موفق باشید چیت ساز

    پاسخ

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

-- بارگیری کد امنیتی --